Κώστας Μίχος

Ζωγράφος, Γλύπτης | Ελλάδα

Ο Κώστας Μίχος είναι εικαστικός καλλιτέχνης με βασικά μέσα έκφρασης την ζωγραφική, το σχέδιο, και το εικαστικό αντικείμενο. Γεννήθηκε το 1978 και μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη της Αθήνας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος ζωγραφικής, γλυπτικής και ιστορίας της τέχνης της ιδιωτικής σχολής Βακαλό, ενώ προηγουμένως είχε μαθητεύσει και δίπλα στον ζωγράφο Χρόνη Μπότσογλου. Εμβριθής προσωπικότητα με ιστορικά, λαογραφικά και φιλοσοφικά ενδιαφέροντα σπούδασε στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο την “Εκπαιδευτική τεχνολογία και την ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων”. Είναι αξιωματικός της Αστυνομίας, στους κόλπους της οποίας σταδιοδρομεί επαγγελματικά. Ως εικαστικός καλλιτέχνης έχει δείξει τη δουλειά του σε τρεις ατομικές εκθέσεις και έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Ο Κώστας Μίχος συμπράττει με την συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC – Art Revisited Collective από το Δεκέμβριο του 2021.

ΔΗΛΩΣΗ

Δημιουργώ με εφαλτήριο τις γνώσεις και τις εμπειρίες μου πάνω σε διαρκώς αναθεωρημένες ιδέες και νέα υλικά. Συνήθως η έμπνευσή μου τροφοδοτείται από τις αναμνήσεις μου και την ιστορική έρευνα, κυρίως όταν διαισθάνομαι ότι η ροπή της επιβαλλόμενης πολιτιστικής καθεστηκυίας τάξης επιδιώκει μεθοδικά να τις σκεπάσει με τη σκόνη της λήθης. Ιδιαίτερα με συναρπάζει το παιχνίδισμα του φωτός με τη σκιά που στα όριά του αναδύει μορφές και τοπία τα οποία με συγκινούν. Στη ζωγραφική μου προσπαθώ να αποτυπώσω τη φευγαλέα εκείνη στιγμή που ενώ διαφεύγει της προσοχής μας, εντούτοις η οπτική της προσέγγιση δύναται ν’ αναδείξει εικαστικές αξίες και πνευματικά νοήματα.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Είδος: Ζωγραφική, Γλυπτικές κατασκευές

Μέσο: Μικτές τεχνικές, μελάνια και υδατογραφίες σε χαρτί, Λάδι σε καμβά

Ύφος: Παραστατική, εξπρεσσιονισμός, Υπερρεαλισμός

Θέματα: Εικαστικό σχόλιο σε ιστορικά ζητήματα, θέματα εθνικής ταυτότητας, ιδεοληψιών της καθημερινής ζωής.

Εργαστήριο: Αθήνα, Ελλάδα

Ενώσεις: –

Φάσμα Τιμών: €100-2500

Διεθνής Κλίμακα
:
EMERGING | HIGH-POTENTIAL| MID-CAREER | ESTABLISHED

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΡΓΑ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ & ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

“Ο tempera o mores”, επιμέλεια: Χρόνης Μπότσογλου, Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Γλυφάδας, Αθήνα, 2019.

“Στρουθοκαμηλισμός στην ιστορία των Βαλκανίων”, Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, Αθήνα, 2012

“Ο Λυσικράτης με χρώμα”, Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός», Αθήνα, 2008.

.

ΕΙΔΙΚΑ PROJECTS & ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Verita International School project. Μόνιμη εγκατάσταση 96 πορτραίτων προσωπικοτήτων του 18ου & 19ου αιώνα, από περισσότερες των 20 χωρών. Τα έργα, συγκεντρωμένα σε 6 πλέξιγκλας ταμπλώ, κοσμούν τη κεντρική είσοδο του σχολείου. Αθήνα, 2022. Αναλυτικά ΕΔΩ.

Εμιλία Art Event“, έκθεση και δημοπρασία για την οικονομική ενίσχυση / crowdfunding της ανεξάρτητης κινηματογραφικής παραγωγής “Εμιλία”, Σύλληψη: Σταύρος Μυρωνίδης, Επιμέλεια: Εύη Κυρμακίδου, Διοργάνωση: Myrό Gallery, Αίθουσα “Αλλατίνη-Ντασσώ”, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, 2019

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
(επιλογή)

Αλησμόνητες Πατρίδες: Σύμβολα και Μνήμες“, Σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, στο πλαίσιο του φεστιβάλ “ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ 1922-2022 Μια θάλασσα μνήμες…και γινήκαμε όλοι ένα”, που διοργάνωσε ο Δήμος Καλαμαριάς, τιμώντας τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική ΚαταστροφήΠινακοθήκη Πολυχώρου Τέχνης ‘Remezzo’, Καλαμαριά/Θεσσαλονίκη 2022

Η όψη των πραγμάτων“, σύλληψη & επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Chili Art Gallery, Αθήνα 2022

“Καλειδοσκόπιο”, Επιμέλεια: Dr. Sasha Chaitow, Σύλληψη & Διοργάνωση: Πάρης Καπράλος, The Attic Gallery, Κέρκυρα 2019

“Ραντεβού αυτοδιοίκησης με τον Πολιτισμό”, επιμέλεια: Στέλιος Μαρούλης, διοργάνωση: Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης, Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηλιούπολης, Αθήνα, 2019

“Διώνη”, επιμέλεια: Ευγενία Χορηγά, διοργάνωση: Ένωση Εικαστικών Καλλιτεχνών “Διώνη”, Δεληολάνης Art Space, Αθήνα, 2015.

“Η τέχνη ταξιδεύει στην Καλλιθέα”, επιμέλεια: Λεόντιος Πετμεζάς, διοργάνωση: Πολιτιστικός Σύλλογος Κουμάρι “Το Σκούμπι”, Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Καλλιθέας, Αθήνα, 2013.

“Καλειδοσκόπιο Καλλιτεχνικής Δράσης”, Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθήνα, 2008.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ

Η σημαία της Άλωσης Ιστορικές σελίδες που ανατρέπουν τα δεδομένα των εμβλημάτων που χρησιμοποιούσαν οι Οθωμανοί.
Ελεύθερη Έρευνα 1 Μαρτίου 2019

Παράσιτα της ιστορίας Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι στην Υπηρεσία της ιδεολογίας της εκάστοτε εξουσίας από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Ελεύθερη Έρευνα 8 Ιανουαρίου 2016

Το Προτεκτοράτο Ελλάδα κατά τον Κριμαϊκό Πόλεμο
Ελεύθερη Έρευνα 6 Φεβρουαρίου 2015

Ένας Τζαβέλας διεθνής πειρατής Η παράξενη ιστορία ενός γόνου της ηρωϊκής οικογένειας που κατέληξε να γίνει πειρατής στα νερά του ινδικού ωκεανού. Περιοδικό Δαυλός, Τεύχος 278, 2005

Οι Κύκλωπες άλλοτε και τώρα Ψυχολογική προσέγγιση του Ομηρικού μύθου, Περιοδικό Δαυλός, Τεύχος 278, 2005

Ο άγνωστος «Αγγλο-γαλλικός πόλεμος για την αναβίωση των Ολυμπιακών αγώνων Περιοδικό Δαυλός, Τεύχος 268, 2004

Ένας παγκόσμιος πρωταθλητής του ΙΘ΄αιώνα (Συνέχεια της αναφοράς στον Π. ΚΟΥΤΑΛΙΑΝΟ και στον αρσιβαρίστα Θ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ). Περιοδικό Δαυλός, Τεύχος 253, 2003

Παναγής Κουταλιανός Η επιβίωση του αρχαίου ηρωϊκού ιδεώδους στους Έλληνες του ιθ’ αιώνα.Περιοδικό Δαυλός, πανελλήνια κυκλοφορία, τευχ. 251, 2002

Οι διάδοχοι μετά την Άλωση Αναφορά στους διαδόχους του Βυζαντινού θρόνου οι οποίοι μετανάστευσαν στη Δ. Ευρώπη και στη Ρωσία μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453. Εφημερίδα ΑΚΑΡΝΑΝΙΑ, Αρ. φ.35, 36 2001

Το Σκάκι Η ιστορία του παιχνιδιού και η ψυχοπνευματική του αξία. Εφημερίδα ΑΚΑΡΝΑΝΙΑ, Σεπτ. 1999

.

ΒΙΒΛΙΑ

Tit-Bits“, απάνθισμα των “ψιλών” των αθηναϊκών εφημερίδων 1860-1917, εκδ. Νίκας, Αθήνα 2022.

ΕΡΓΑ

Στρουθοκαμηλισμός

Αυθυποβολή. Αυτή ίσως να είναι η λέξη που μπορεί να εκφράσει καλύτερα διαχρονική πνευματική κατάσταση των βαλκανικών εθνών κατά την μακροχρόνια και επώδυνη διαδικασία της δημιουργίας των κρατικών τους οντοτήτων μέχρι σήμερα.

Αυθυποβάλλονται στην ιστορική λήθη προκειμένου να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους στον χάρτη. Χρησιμοποιούν τον εθνικισμό ως κάλυμμα του φόβου και της ανασφάλειάς τους. Επιμένουν να οπισθοδρομούν σε έναν κόσμο που τρέχει και αδυνατούν να ανοίξουν γέφυρες συνεργασίας μεταξύ τους, διότι υπερδιογκώνουν ότι τους χωρίζει και ελαχιστοποιούν ότι τους ενώνει. Προτιμούν να αγνοούν τα προβλήματα, παρά να τα λύνουν, θεωρώντας ότι αυτό που δεν βλέπουν ….απλά δεν υπάρχει. Στρουθοκαμηλίζουν.

Βαλκάνιοι ήρωες, ζωγραφισμένοι σε αυγά στρουθοκαμήλου, η αποτύπωση μιας αλήθειας, μιας πραγματικότητας.