Μελάνι σε Χαρτί 9: …τρέξε πιο γρήγορα από τη φθορά

Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος σε συνεργασία με 32 εικαστικούς καλλιτέχνες από την Ελλάδα και τη Κύπρο σας προσκαλούν να επισκεφθείτε την έκθεση “Μελάνι σε Χαρτί 9: …τρέξε πιο γρήγορα από τη φθορά, την 9η διοργάνωση της ομώνυμης σειράς. Η έκθεση λαμβάνει χώρα σε φυσική μορφή στην Αθήνα Παρασκευή 2 – Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024 στο χώρο τέχνης Luminοus Eye (Μητσαίων 2Α, περιοχή Ακρόπολης, Αθήνα 117 42), και παράλληλα διαδικτυακά, σε συνεργασία με την ARTgrID. H διαδικτυακή έκδοση της έκθεσης θα διαρκέσει εως και τις 2 Μαρτίου 2024. 

Σημειώνεται στο επιμελητικό κείμενο: “Η έκθεση “Τρέξε πιο γρήγορα από τη φθορά” πραγματεύεται την ανθρώπινη επιθυμία για αιωνιότητα μέσω της τέχνης. Αντλώντας έμπνευση από την ποιητική γλώσσα του Καβάφη, η έκθεση διερευνά τον συμβολισμό του χρόνου και την αντίσταση στην εφήμερη φύση της ύπαρξης. Μέσα από την αντικειμενοποίηση των έργων, η Τέχνη αποδίδει με σημειολογικό και εμπράγματο τρόπο την απάντηση στο αίτημα του Καβάφη. Η μελάνη ή “το μελάνι” όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε σημερα είναι χρωματιστή υγρή ουσία που χρησιμοποιείται στη γραφή, τη τυπογραφία, τη ζωγραφική. Προέρχεται από την αρχαιοελληνική λέξη “μέλας”(=μαύρος) διότι το πρώτο χρώμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν το μαύρο. Αν γράψουμε ότι “Η ανθρώπινη ιστορία έχει γραφεί με μελάνι” οι περισσότεροι θα σκεφτούν βιβλία. Πολύ νωρίτερα, η ανθρώπινη μνήμη ζωγραφίστηκε στους βράχους των σπηλαίων με μελάνη, πολύ πριν εφευρεθεί καν η έννοια της γραφής. 100.000 χρόνια οι άνθρεωποι πρώτα ζωγράφισαν και μετά, σταδιακά, έγραψαν ό,τι θα πρέπει να διασωθεί. Από τον 15ο αιώνα που το χαρτί έγινε κοινό αγαθό στην Ευρώπη, καλλιτέχνες το υιοθέτησαν, και η ιστορία του χαρτιού και του μελανιού συμπτύχθηκαν μέσα σε ένα μπουκέτο από τέχνες. Στην εποχή μας οι εικαστικοί καλλιτέχνες παράγουν με μεγάλη ποικιλομορφία ύφους, σειρά πειραματισμών ανάλογα με το σημείο εκκίνησης του καθενός έργα μοναδικής ευαισθησίας, συχνά καθόλου αναμενόμενα, που εκπλήσσουν για τις προσεγγίσεις τους.

Έκθεση με φυσική παρουσίαση των έργων στην Αθήνα

Ώρες/Μέρες: Τετάρτη 14:00 έως 18:00 και Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 17:00 έως 21:00. Είσοδος ελεύθερη.

INSTAGRAM
#inkonpapergr

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
Ο κατάλογος βιβλίο της έκθεσης είναι διαθέσιμος ΔΩΡΕΑΝ, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά  για θέαση online ή/και download προσεχώς. 

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι: Ματίνα Επταημέρου, Ευαγγελή Καραγγέλη, Όλγα Μπαρμάζη, Μαρία Ζαμπέλα, Κατερίνα Κώστα, Χρήστος Παλάνης, Βέρα Ελευθερία Πεδιωτίδου, Κατερίνα-Νεφέλη Λαδά, Άντης Παρτζίλης, Λένα Σπάνια, Κατερίνα Σπαθή, Ελισάβετ Χελιδώνη, Βάσια Κυρίτση, Γιάννης Μακαρόνης, nulls0n, Καλλιόπη Ιούμπα, Μαρίζα Τσεβά, Γεωργία Τσέρη, Παναγιώτης Βουγάς, Μαρία Γενιτσαρίου, Μανόλης Τσαμπουράκης, Αλέκος Τρανουλίδης, Θεοδώρα Παπαχρήστου, Χρήστος Αγγελάκης, Σταμάτης Βαρσάμος, Μαρία Αντωνίου, Ζέτα Κλαπαδάκη, Κρίστα Σγούρου, Γεώργιος Ρουμελιώτης, Βασιλική Μαργαρίτη, Νικόλας Φωτιάδης, Χρύσα Τσοβίλη

.

Σχετικά με τον Εικαστικό Επιμελητή Πάρη Καπράλο

Ο Πάρης Καπράλος είναι Εικαστικός Επιμελητής, Ιδρυτής & Συντονιστής της ARC -Art Revisited Collective, και συνεκδότης του Arts & Antiques CCR. Γεννήθηκε το 1975 και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται, και δραστηριοποιείται διεθνώς. Τη περίοδο 2008 – 2022 διέμεινε στη Β. Ελλάδα. Σπούδασε Οικονομικά (Αθήνα) και Γραφικές Τέχνες (Staffordshire, Αγγλία). Εργάστηκε ως Δημοσιογράφος με εξειδίκευση σε θέματα Τεχνολογίας σε οικονομικές εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά πρακτορεία ειδήσεων (1999-2006), ως Οργανωτικός Υπεύθυνος και στέλεχος διοργάνωσης σε επιχειρηματικά συνέδρια του κλάδου της Πληροφορικής & των Τηλεπικοινωνιών (Infocom, Greek ICT Forum, 2004-2011), και άλλαξε επαγγελματική πορεία στρεφόμενος στον χώρο της Τέχνης το 2011. Συνεργάστηκε με τον όμιλο Myrό (Myrό Gallery, Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, 2011-2017). Από το 2018 και εξής εργάζεται ως ανεξάρτητος Διοργανωτής και Επιμελητής εικαστικών εκθέσεων & εκδηλώσεων. Χρημάτισε εκπρόσωπος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας IWS (International Watercolor Society) τη περίοδο 2019-2022, ενώ τον Οκτώβριο του  2022 ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης της ARTgrID παράλληλα με τις υπόλοιπες δραστηριότητές του. Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει περισσότερες από 150 εκθέσεις, εικαστικές δράσεις, projects και συμμετοχές εντός και εκτός Ελλάδας. Ανακαλύψτε περισσότερα ΕΔΩ.