Χρώμα σε Νερό | Φθινόπωρο: χρώματα της γης -Πρόσκληση ενδιαφέροντος

You are currently viewing Χρώμα σε Νερό | Φθινόπωρο: χρώματα της γης -Πρόσκληση ενδιαφέροντος

Ημερομηνία Ανακοίνωσης: Τετάρτη 6 Αυγούστου 2025

H πρωτοβουλία για την ανάδειξη της σύγχρονης υδατογραφίας “Χρώμα σε Νερό” προσκαλεί ζωγράφους να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους να συμμετέχουν στη 12η διεθνή έκθεση της με θέμα “Φθινόπωρο: χρώματα της γης“.

Η έκθεση θα λάβει χώρα σε εγκαθιδρυμένο χώρο τέχνης της Αθήνας στα τέλη Σεπτεμβρίου σε φυσική μορφή, ενώ θα είναι παράλληλα διαθέσιμη διεθνώς διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ARTgrID. Οι επίσημες γλώσσες της έκθεσης είναι τα Ελληνικά και τα Αγγλικά, και θα εκδοθεί αναμνηστικός κατάλογος – βιβλίο σε ψηφιακή μορφή και στις δύο γλώσσες. Σε συμμετέχοντες στην έκθεση θα αποδοθούν βραβεία κοινού.

Επιμέλεια έκθεσης: Πάρης Καπράλος.

Θεματική και είδος έργων. Προκειμένου να συμμετέχετε στην έκθεση μπορείτε να υποβάλλετε έργα ζωγραφικής σε χαρτί που να είναι υδατογραφίες, με αποδεκτά υλικά αποκλειστικά και μόνο υδατοδιαλυτά μέσα σε χαρτί (watermedia, ακουαρέλα, υδατοδιαλυτά μελάνια, μολύβια νερού, σκόνες, φυσικές υδατοδιαλυτές χρωστικές, καθώς επίσης εναλλακτικά μέσα -π.χ. τσάι, καφές.

Τα έργα μπορούν να συνδιαλέγονται με όποιον τρόπο θεωρεί κατάλληλο ο δημιουργός τους με το θέμα.

Εάν επιλεγείτε, θα κληθείτε να αποστείλετε τα έργα σας σε χαρτί (χωρίς κορνίζα) καθώς η διοργάνωση θα κορνιζώσει τα έργα σας για την έκθεση, εφόσον τα έργα είναι διάστασης ίσης ή μικρότερες των 38X56 εκατοστών or 56X38 εκατοστών (το αποκαλούμενο διεθνώς “half imperial paper size”). Μπορείτε να υποβάλετε και έργα σε μεγαλύτερες διαστάσεις, αλλά αυτά -εάν επιλεγείτε- θα πρέπει να τα κορνιζώσετε για την έκθεση με δική σας μέριμνα και έξοδα.

Ποιός μπορεί να συμμετέχει. Στην έκθεση μπορούν να συμμετέχουν καλλιτέχνες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, και κατοικούν οπουδήποτε στον κόσμο, ανεξάρτητα από τη καταγωγή ή την εθνικότητά τους.

Εννοιολογικό πλαίσιο. Το φθινόπωρο στην υδατογραφία δεν είναι απλώς θέμα χρώματος, αλλά μια συνομιλία ανάμεσα στη φύση και το φως, στην ύλη και τον χρόνο. Η ιστορική κατανόηση και η τεχνική δεξιοτεχνία στη χρήση των γήινων και εποχικών αποχρώσεων προσφέρουν στον καλλιτέχνη τη δυνατότητα να αποτυπώσει όχι μόνο την όψη του φθινοπώρου, αλλά και τη βαθύτερη ψυχολογία της μετάβασης.

Τα χρώματα της γης και του φθινοπώρου στην υδατογραφία αποτελούν διαχρονική πηγή έμπνευσης για τους ζωγράφους, καθώς συνδυάζουν την αίσθηση της μεταβολής με την υλική υφή της φύσης. Ιστορικά, καλλιτέχνες όπως ο William Turner και ο John Constable ανέδειξαν την αυτονομία της τεχνικής, οι αποχρώσεις της γης —Yellow Ochre, Raw Sienna, Burnt Umber— αποτέλεσαν θεμέλιο για την απόδοση της εποχικής ατμόσφαιρας. Στην παλέτα του φθινοπώρου, οι ζεστοί καστανοκίτρινοι τόνοι και τα βαθιά κόκκινα (Venetian Red, Burnt Sienna) συνδιαλέγονται με τους ψυχρούς γκριζομπλέ ουρανούς (Payne’s Grey, Indigo) και τις απαλά μωβ σκιές (Cobalt Violet, Ultramarine Violet), δημιουργώντας μια χρωματική ένταση που δεν επαναλαμβάνεται σε καμία άλλη εποχή του χρόνου.

Ιστορικά, η φθινοπωρινή παλέτα συνδέθηκε με την αγροτική θεματολογία και τη ρομαντική απεικόνιση της φύσης. Στην κινεζική και ιαπωνική υδατογραφία, οι ζεστές και γήινες αποχρώσεις ισορροπούσαν με τον αρνητικό χώρο, υποδηλώνοντας όχι μόνο την ύλη αλλά και το πέρασμα του χρόνου. Στη δυτική παράδοση, ιδίως μετά τον Ιμπρεσιονισμό, η υδατογραφία τόλμησε περισσότερες καθαρές και κορεσμένες χρωματικές επιλογές, χωρίς όμως να εγκαταλείψει την κλασική αρμονία των γήινων τόνων.

Σήμερα, οι ίδιες αυτές αποχρώσεις εξακολουθούν να γοητεύουν τους σύγχρονους ζωγράφους υδατογραφίας, ανεξαρτήτως σχολής ή ύφους. Η ατμοσφαιρικότητα του φθινοπώρου, με τις μεταβαλλόμενες φωτεινότητες και την πλούσια παλέτα των φύλλων, προσφέρει ανεξάντλητες δυνατότητες για πειραματισμό τόσο σε ρεαλιστικές όσο και σε αφαιρετικές προσεγγίσεις. Πολλοί καλλιτέχνες ενσωματώνουν τις γήινες αυτές χρωστικές σε σύγχρονα έργα μικτής τεχνικής, ενώ άλλοι τις χρησιμοποιούν με μινιμαλιστική οικονομία, αποδεικνύοντας ότι το φθινόπωρο παραμένει ένα θέμα με βαθιά συναισθηματική και εικαστική δύναμη ακόμη και στην εποχή της ψηφιακής εικόνας.

Τι πρέπει να υποβάλλετε. Θα πρέπει να αποστείλετε με e-mail στο colorinthewatergr@gmail.com με θέμα “CIW12” τα ακόλουθα:
(1) Φωτογραφίες μέχρι 2 διαθέσιμων έργων, σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίας το κάθε έργο, μορφής jpg μεγάλου μεγέθους καλής ευκρίνειας και υψηλής ανάλυσης.
Προσοχή: τα έργα δεν είναι ενδεικτικά. Εάν επιλεγείτε, μπορείτε να εκθέσετε αποκλειστικά το ή τα έργα που υποβάλατε. Έργα σε χαρτί πρέπει να αποστέλλονται φωτογραφημένα χωρίς κορνίζα/τζάμι.
.
(2) Στοιχεία των έργων, με σημείο αναφοράς για το καθένα την ονομασία του αρχείου (π.χ. A1.JPG) που θα πρέπει να γράφουν με αυτή τη σειρά χωρισμένα με κόμματα, Ονοματεπώνυμο καλλιτέχνη, Τίτλο έργου, Υλικά αποτύπωσης και τεχνική, Διαστάσεις (σε εκατοστά, Υψος Χ Πλάτος αν είναι αναρτώμενο ή, αν είναι γλυπτό Υψος Χ Πλάτος Χ Μήκος), Χρονολογία ολοκλήρωσης.
.
(3) Στοιχεία επικοινωνίας σας: Ονοματεπώνυμο, Email, τηλέφωνο επικοινωνίας, τόπος κατοικίας.

Σημαντικές σημειώσεις
– Διευκρινίσεις, απορίες και ερωτήσεις αυστηρά και μόνο για τη διαδικασία της υποβολής στέλνετε γραπτώς με email στη παραπάνω διεύθυνση υποβολής και θα απαντώνται εντός 24 ωρών.
– Πληροφορίες για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης και τη πρόταση που θα σας γίνει αν και εφόσον επιλεγείτε θα δοθούν μόνο στους επιλεγέντες καλλιτέχνες, κατόπιν της υποβολής και της επιλογής τους -όχι πριν. Υποβολές που δεν θα περιλαμβάνουν όλα όσα ζητάμε, ή δεν ακολουθούν τον ενδεδειγμένο τρόπο διατύπωσης και αποστολής των ζητούμενων θα αγνοούνται.
– Εφόσον επιλεγείτε θα επικοινωνήσουμε μαζί σας άμεσα με απαντητικό email που θα περιλαμβάνει πλήρη ενημέρωση για τις διαδικασίες της συμμετοχής σας.
– Η προθεσμία υποβολής δεν δίδεται αποκλειστικά για να δημιουργήσετε έργα. Μπορείτε να υποβλάλλετε και έργα που έχετε ήδη εφόσον το επιθυμείτε, θεωρείτε ότι σας αντιπροσωπεύουν, είναι σχετικά με το θέμα, και θα θέλατε να παρουσιάσετε στο πλαίσιο της έκθεσης.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ: μέχρι και τη Κυριακή 31 Αυγούστου στις 23:59′.