Κωνσταντίνα Μαλιαρού

Ζωγράφος | Ελλάδα

Η Κωνσταντίνα Μαλιαρού γεννήθηκε στον Πειραιά το 1978 και αποφοίτησε από τη Σχολή Βυζαντινής Αγιογραφίας του Πειραιά το 1999,  έπειτα από τετραετή φοίτηση με επίκεντρο το σχέδιο, το χρώμα και τη φορητή εικόνα, εφαρμόζοντας τεχνικές βασισμένες στην παραδοσιακή βυζαντινή μέθοδο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της εξειδικεύτηκε επιπλέον στην τοιχογραφία και την τεχνική του φρέσκο. Καθηγητές της υπήρξαν οι Τ. Μισούρας (ζωγραφική), Χ. Λιόνδας (αγιογραφία) και ο αγιογράφος Κώστας Μαρκόπουλος.

Παράλληλα με την καλλιτεχνική εκπαίδευση, παρακολούθησε θεωρητικά μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης, καλύπτοντας την περίοδο από την αρχαία ελληνική τέχνη έως και τον 20ό αιώνα, με τον καθηγητή Μ. Τσομίδη, καθώς και Αρχιτεκτονικής Ρυθμολογίας, με εστίαση στην αρχαία ελληνική και τη βυζαντινή αρχιτεκτονική, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Ι. Καρατζόγλου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής της πορείας, έχει ασχοληθεί συστηματικά με τη ζωγραφική και την τοιχογραφία, υλοποιώντας έργα σε οικιακούς και επαγγελματικούς χώρους.

Είναι ιδρυτικό μέλος στην ΑΜΚΕ Κλειδαρότρυπα, ενώ έχει συνεργαστεί με τον φορέα “Σκύλοι οδηγοί Ελλάδος“, την ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ, και πραγματοποιήσει πολυάριθμα σεμινάρια και εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά σε καλλιτεχνικούς χώρους, πολιτιστικούς φορείς και κοινωνικές δομές, δίνοντας έμφαση στη βιωματική προσέγγιση και την ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης. Επιπλέον, έχει εργαστεί ως εισηγήτρια σεμιναρίων και facilitator εργαστηρίων art therapy για μη κυβερνητικές οργανώσεις και κοινωνικούς φορείς. Συμπράττει με τη συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC – Art Revisited Collective από τον Οκτώβριο 2025..

Επαφή

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Instagram: k_maliarou

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Email: konstantina.artinlife@gmail.com

ΔΗΛΩΣΗ

Η δημιουργική μου πορεία εστιάζει στην ανάδειξη των συναισθημάτων και στην εξερεύνηση των πολυδιάστατων υφών που διαμορφώνουν την αντίληψη για τον κόσμο. Μελετώντας τον άνθρωπο και τη φύση, επιδιώκω να αποκαλύψω τα κρυμμένα στρώματα ταυτότητας και εσωτερικής αλήθειας, δημιουργώντας έργα που λειτουργούν ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ του προσωπικού εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου. Μέσα από τη δύναμη των υφών,  μεταφέρω την συναισθηματική ένταση και αυθεντική ομορφιά, εμπλουτίζοντας την καθημερινή εμπειρία και δίνοντας φως και βάθος σε κάθε στιγμή. 

Τα έργα μου γίνονται ένας χώρος συνάντησης ανάμεσα στην ανθρώπινη μορφή και τη δύναμη της φύσης, όπου οι υφές λειτουργούν ως γέφυρα που μεταδίδει συναισθηματική ένταση και αυθεντική ομορφιά. Η τέχνη μου αποσκοπεί στο να εμπλουτίσει την καθημερινή μας εμπειρία, δίνοντας φως και βάθος σε κάθε στιγμή, είτε αυτή διαδραματίζεται στον προσωπικό χώρο είτε στο ευρύτερο περιβάλλον μας.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Είδος: Ζωγραφική

Μέσο: Λάδι, ακρυλικά σε καμβά, ξύλο, υδατογραφία, και μικτά μέσα

Ύφος: Χειρονομία, Αφηρημένος Εξπρεσσιονισμός, Λυρική Αφαίρεση, Tachisme

Θέματα: Νεκρές φύσεις, τοπία, εννοιολογικός μινιμαλισμός

Εργαστήριο: Αθήνα, Ελλάδα

Ενώσεις: –

Φάσμα Τιμών: €160- 1600

Διεθνής Κλίμακα:
EMERGING | HIGH-POTENTIAL | MID-CAREER | ESTABLISHED

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΡΓΑ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
(επιλογή)

Άπειρες Μορφές 2: Μεταμορφώσεις, διοργάνωση ARTgrID, επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Chili Art Gallery, Αθήνα 2024

Νέα Σύμβολα 3, διοργάνωση ARTgrID, επιμέλεια Πάρης Καπράλος & Ιάσων Καιροφύλας, Luminous Eye Gallery, Αθήνα 2024

Οδοιπορικό τέχνης με την Τεχνόσφαιρα, διοργάνωση Τεχνόσφαιρα, Πινακοθήκη Δήμου Πειραιά, Πειραιάς 2015

Εκφράσεις και τέχνης δημιουργήματα με την Τεχνόσφαιρα, διοργάνωση Τεχνόσφαιρα, Πολιτιστικό Κέντρο Φλοίσβος, Αθήνα 2014

Η Τεχνόσφαιρα ζωγραφίζει στον Πειραιά, διοργάνωση & επιμέλεια Τεχνόσφαιρα, Πινακοθήκη Δήμου Πειραιά, 2013

.
Περί ύδατος, διοργάνωση Τεχνόσφαιρα, Πολιτιστικό Κέντρο Φλοίσβος, Δήμος Παλαιού Φαλήρου, 2012

Ελεύθερες φωνές, διοργάνωση Τεχνόσφαιρα, Πολιτιστικό Κέντρο Φλοίσβος, Δήμος Παλαιού Φαλήρου, 2012

Τα χελιδόνια του θανάτου σου μηνάν μιαν Άνοιξη καινούργια…, διοργάνωση Τεχνόσφαιρα, Κέντρο Πολιτισμού Παλατάκι, Χαϊδάρι, Αθήνα 2011

Romanos & Friands – Καλλιτέχνες δημιουργούν για τη Γυναίκα, επιμέλεια Μιχαήλ Ρωμανός, Χώρος Ελληνογαλλικού Συνδέσμου, Κολωνάκι 2011

Γυναίκα – Unique, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, επιμέλεια Κώστας Γουρλάς, Τεχνόπολη, Αίθουσα Κωστή Παλαμά, Γκάζι, Αθήνα 2010

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ PROJECTS
(επιλογή)

Art AZ SURPRISE Χ για το Πρόγραμμα Υποστήριξης Αστέγων της ΜΚΟ ΚΛΙΜΑΚΑ, διοργάνωση Art AZ, επιμέλεια Αλεξάνδρα Κολλάρος, The Project Gallery, Αθήνα 2019

Ms Pepper…οι καιροί αλλάζουν, έκθεση τέχνης με θεματική το #metoo, διοργάνωση Pepper 96.6, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Αθήνα 2018

5ο NGFL (New Generations Fashion Lines), αφιερωμένο στους νέους δημιουργούς και την «Κιβωτό του Κόσμου», διοργάνωση Stalexpo, επιμέλεια Χρήστος Πετρίδης, Διπλάρειος Σχολή, Αθήνα 2018

Art AZ SURPRISE 8 – CRISIS EDITION για την υποστήριξη των αστέγων της Αθήνας, διοργάνωση Art AZ, επιμέλεια Αλεξάνδρα Κολλάρος, ΓΗ Κ44, Γκάζι 2017

..

4ο NGFL (New Generations Fashion Lines), διοργάνωση Stalexpo, επιμέλεια Χρήστος Πετρίδης, Διπλάρειος Σχολή, Αθήνα 2017

Προσφορά Πνοής, έκθεση ζωγραφικής και προσφοράς όλων των έργων για τη διακόσμηση του Ογκολογικού Νοσοκομείου Άγιος Σάββας, διοργάνωση Σύλλογος Πνοή Αγάπης, επιμέλεια Παναγιώτης Ανεζίρης, Σταύρος Τζώρτζος & Πόπη Χατζηδάκη, 2016

Art AZ SURPRISE 7 – CRISIS EDITION για την υποστήριξη των αστέγων της Αθήνας, διοργάνωση Art AZ, επιμέλεια Αλεξάνδρα Κολλάρος, ΓΗ Κ44, Γκάζι 2016

ΕΡΓΑ

ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Η ζωγραφική της Κωνσταντίνας Μαλιαρού συνιστά ένα ενοποιημένο μα πολυφωνικό εικαστικό σύμπαν, στο οποίο η χειρονομία, η αφαίρεση και η συγκινησιακή έκφραση διαπλέκονται με θεματικούς άξονες που εναλλάσσονται ανάμεσα στη νεκρή φύση, το τοπίο και τον εννοιολογικό μινιμαλισμό. Στον πυρήνα του εικαστικού της λεξιλογίου βρίσκεται η χειρονομιακή πράξη. Είτε πρόκειται για έντονες πινελιές, εκρηκτικά splashes είτε για λεπτεπίλεπτες ροές νερού και μελάνης, το έργο της αντλεί από την παράδοση του Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού και του Tachisme, αναδεικνύοντας τη ζωγραφική πράξη ως καθεαυτό γεγονός.

Παράλληλα, στα έργα όπου η μορφή υποχωρεί και κυριαρχεί η αίσθηση της διάχυσης, του φωτός και της ροής, η δημιουργός κινείται στο πεδίο της Λυρικής Αφαίρεσης. Εδώ, το χρώμα και η γραφή δεν αρθρώνονται με τον όγκο και το βάρος της ύλης αλλά με τη διαφάνεια, την παύση και την αίσθηση της αναπνοής. Η εικόνα γίνεται σχεδόν μουσική, ένας χώρος εσωτερικός, με ανάσες και ψίθυρους. Η νεκρή φύση ή τα οργανικά σχήματα υπάρχουν ως ίχνη μνήμης και όχι ως φόρμες. 

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στα έργα με έντονο εννοιολογικό και μινιμαλιστικό χαρακτήρα, στα οποία η καλλιτέχνιδα συνομιλεί με την παράδοση της ιαπωνικής καλλιγραφίας και του Ζεν, υιοθετώντας το μονοχρωματικό εύρος, την απλότητα της χειρονομίας και τη φιλοσοφική βαρύτητα του κενού. Η μινιμαλιστική έκφραση εδώ δεν αφορά μόνο τη φόρμα αλλά και μια στάση ζωής, ένα είδος εσωτερικής σιωπής που ενσωματώνεται στην ίδια τη ζωγραφική πράξη.

Τέλος, τα τοπία επαναπροσδιορίζουν το είδος μέσω της αφαίρεσης και της ατμοσφαιρικότητας. Το βλέμμα δεν συλλαμβάνει μια θέα αλλά μια διάθεση, μια εμπειρία μετάβασης ή εσωτερικού στοχασμού. Εδώ, η φύση εμφανίζεται απογυμνωμένη, χωρίς γραμμές και περιγράμματα – ως άχρονη παρουσία, πιο κοντά στη μνήμη παρά στην εμπειρία.

Συνολικά, το αποτέλεσμα είναι μια ζωγραφική ταυτόχρονα υλική και ποιητική, όπου τα ύφη και τα θέματα λειτουργούν όχι ως ξεχωριστές κατηγορίες αλλά ως αρμονικά συγχρονισμένοι πόλοι μιας προσωπικής εικαστικής ταυτότητας.

Πάρης Καπράλος
Επιμελητής Τέχνης