H πρωτοβουλία για την ανάδειξη της σύγχρονης υδατογραφίας “Χρώμα σε Νερό” προσκαλεί ζωγράφους να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους να συμμετέχουν στη 10η διεθνή έκθεση της με θέμα “Ετεροτοπία: πόλη, τοπίο, άνθρωπος”.
Η έκθεση θα λάβει χώρα σε εγκαθιδρυμένο χώρο τέχνης της Αθήνας σε φυσική μορφή, ενώ θα είναι παράλληλα διαθέσιμη διεθνώς διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ARTgrID. Οι επίσημες γλώσσες της έκθεσης είναι τα Ελληνικά και τα Αγγλικά, και θα εκδοθεί αναμνηστικός κατάλογος – βιβλίο σε ψηφιακή μορφή και στις δύο γλώσσες. Σε συμμετέχοντες στην έκθεση θα αποδοθούν βραβεία κοινού.
Επιμέλεια έκθεσης: Πάρης Καπράλος.
Θεματική και είδος έργων. Προκειμένου να συμμετέχετε στην έκθεση μπορείτε να υποβάλλετε έργα ζωγραφικής σε χαρτί που να είναι υδατογραφίες, με αποδεκτά υλικά υδατοδιαλυτά μέσα σε χαρτί (watermedia, ακουαρέλα, υδατοδιαλυτά μελάνια, μολύβια νερού, σκόνες, φυσικές υδατοδιαλυτές χρωστικές, καθώς επίσης εναλλακτικά μέσα -π.χ. τσάι, καφές.
Τα έργα μπορούν να συνδιαλέγονται με όποιον τρόπο θεωρεί κατάλληλο ο δημιουργός τους με το θέμα. Ενδεικτικά, μπορείτε να υποβάλλετε έργα φυσικού ή αστικού τοπίου, αλλά και ανθρωποκεντρικά έργα που εστιάζουν στη αντίληψη και τις ψυχολογικές και φιλοσοφικές μεταπτώσεις της εποχής, υπαρξιακά ζητήματα και θέματα αναζήτησης. Τα έργα μπορούν να είναι οποιουδήποτε ύφους, παραστατική ζωγραφική ή και αφηρημένα.
Εάν επιλεγείτε, θα κληθείτε να αποστείλετε τα έργα σας σε χαρτί (χωρίς κορνίζα) καθώς η διοργάνωση θα κορνιζώσει τα έργα σας για την έκθεση, εφόσον τα έργα είναι διάστασης ίσης ή μιρκότερες των 38X56 εκατοστών or 56X38 εκατοστών (το αποκαλούμενο διεθνώς “half imperial paper size”). Μπορείτε να υποβάλετε και έργα σε μεγαλύτερες διαστάσεις, αλλά αυτά -εάν επιλεγείτε- θα πρέπει να τα κορνιζώσετε για την έκθεση με δική σας μέριμνα και έξοδα.
Ποιός μπορεί να συμμετέχει. Στην έκθεση μπορούν να συμμετέχουν καλλιτέχνες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, και κατοικούν οπουδήποτε στον κόσμο, ανεξάρτητα από τη καταγωγή ή την εθνικότητά τους.
Εννοιολογικό πλαίσιο. Η έκθεση “Ετεροτοπία” διερευνά τη σχέση του ανθρώπου με το τοπίο μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Μέσα από αυτήν την αναζήτηση, η ζωγραφική και ειδικότερα η υδατογραφία έχει συμβάλλει τους τελευταίους δύο αιώνες στην ανατροφοδότηση της αναζήτησης του ιδανικού μεταξύ του φυσικού και αστικού τοπίου. Ο Michel Foucault, με τη θεωρία του για την “Ετεροτοπία” (Heterotopia), επίσης προσέγγισε την έννοια του χώρου, εισάγοντας την ιδέα ότι ορισμένοι χώροι, όπως οι πόλεις, λειτουργούν ως “άλλοι” χώροι μέσα στην κοινωνία, χώροι όπου οι κοινωνικές κανονικότητες ανατρέπονται ή εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους. Οι πόλεις ως ετεροτοπίες αποτελούν χώρους όπου οι κοινωνικές σχέσεις μπορούν να αναθεωρηθούν ή να αναδιαμορφωθούν, αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα της αστικής ζωής. Μία από τις πλέον γνωστές θεωρίες που σχετίζεται με την επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος στην ψυχική υγεία είναι η θεωρία της Βιοφιλίας (Biophilia Hypothesis), που εισήγαγε ο Edward O. Wilson το 1984, σύμφωνα με την οποία οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη τάση να συνδέονται με τη φύση και τα ζωντανά συστήματα. Η έλλειψη επαφής με το φυσικό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε ψυχολογικά προβλήματα, όπως άγχος και κατάθλιψη, ενώ η έκθεση σε φυσικά τοπία μπορεί να έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Επιπλέον, η θεωρία της “Αποκατάστασης Προσοχής” (Attention Restoration Theory – ART) που αναπτύχθηκε από τους Rachel και Stephen Kaplan τη δεκαετία του 1980, υποστηρίζει ότι το φυσικό περιβάλλον βοηθά στην αποκατάσταση της εξαντλημένης προσοχής, προσφέροντας ευκαιρίες για αβίαστη συγκέντρωση και ανανέωση της ψυχικής ενέργειας. Αυτή η θεωρία έχει εφαρμοστεί ευρέως στη μελέτη της σχέσης ανθρώπου-φύσης και υπογραμμίζει την ψυχολογική αξία του φυσικού τοπίου στην καθημερινή ζωή.
Τι πρέπει να υποβάλλετε. Θα πρέπει να αποστείλετε με e-mail στο colorinthewatergr@gmail.com με θέμα “CIW10” τα ακόλουθα:
(1) Φωτογραφίες μέχρι 2 διαθέσιμων έργων, σε ξεχωριστό αρχείο φωτογραφίας το κάθε έργο, μορφής jpg μεγάλου μεγέθους καλής ευκρίνειας και υψηλής ανάλυσης. Προσοχή: τα έργα δεν είναι ενδεικτικά. Εάν επιλεγείτε, μπορείτε να εκθέσετε αποκλειστικά το ή τα έργα που υποβάλατε. Έργα σε χαρτί πρέπει να αποστέλλονται φωτογραφημένα χωρίς κορνίζα/τζάμι.
.
(2) Στοιχεία των έργων, με σημείο αναφοράς για το καθένα την ονομασία του αρχείου (π.χ. A1.JPG) που θα πρέπει να γράφουν με αυτή τη σειρά χωρισμένα με κόμματα, Ονοματεπώνυμο καλλιτέχνη, Τίτλο έργου, Υλικά αποτύπωσης και τεχνική, Διαστάσεις (σε εκατοστά, Υψος Χ Πλάτος αν είναι αναρτώμενο ή, αν είναι γλυπτό Υψος Χ Πλάτος Χ Μήκος), Χρονολογία ολοκλήρωσης.
.
(3) Στοιχεία επικοινωνίας σας: Ονοματεπώνυμο, Email, τηλέφωνο επικοινωνίας, τόπος κατοικίας.
Σημαντικές σημειώσεις
– Διευκρινίσεις, απορίες και ερωτήσεις αυστηρά και μόνο για τη διαδικασία της υποβολής στέλνετε γραπτώς με email στη παραπάνω διεύθυνση υποβολής και θα απαντώνται εντός 24 ωρών.
– Πληροφορίες για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης και τη πρόταση που θα σας γίνει αν και εφόσον επιλεγείτε θα δοθούν μόνο στους επιλεγέντες καλλιτέχνες, κατόπιν της υποβολής και της επιλογής τους -όχι πριν. Υποβολές που δεν θα περιλαμβάνουν όλα όσα ζητάμε, ή δεν ακολουθούν τον ενδεδειγμένο τρόπο διατύπωσης και αποστολής των ζητούμενων θα αγνοούνται.
– Εφόσον επιλεγείτε θα επικοινωνήσουμε μαζί σας άμεσα με απαντητικό email που θα περιλαμβάνει πλήρη ενημέρωση για τις διαδικασίες της συμμετοχής σας.
– Η προθεσμία υποβολής δεν δίδεται απαραίτητα για να δημιουργήσετε έργα, αλλά και για να επιλέξετε έργα που έχετε ήδη εφόσον το επιθυμείτε, θεωρείτε ότι σας αντιπροσωπεύουν, είναι σχετικά με το θέμα, και θα θέλατε να παρουσιάσετε στο πλαίσιο της έκθεσης.
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ: μέχρι και τη Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024 στις 23:59′.