Στυλιάνα Κατσιάρη

Ζωγράφος | Κύπρος

 

 

 

 

 

 

Η Στυλιάνα Κατσιάρη είναι ζωγράφος. Γεννήθηκε το 1995 στην επαρχία Λάρνακας της Κύπρου, όπου σήμερα ζει και εργάζεται. Είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών & Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τη Φλώρινα από το εργαστήριο του καθ. Γιάννη Καστρίτση. Έχει δείξει τη δουλειά της σε 2 ατομικές & σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Συμπράττει με τη συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC – Art Revisited Collective από τον Φεβρουάριο του 2018.

ΔΗΛΩΣΗ

Τα έργα μου είναι ανθρωποκεντρικά, εστιάζουν στην αγάπη για τον άνθρωπο, ο οποίος συχνά περιθωριοποιείται ή κατακερματίζεται προκειμένου να ικανοποιήσει ξένα προς τη προσωπικότητά του προσδοκώμενα τρίτων. Με απασχολούν έντονα θέματα σεξουαλικής ταυτότητας και ιδιαιτερότητας, όπως και οι πολλαπλές προσωπικότητες ενός προσώπου -αυτή που πραγματικά είναι, αυτή που αναγκάζεται να είναι για να διασφαλίζει στοιχειώδη αποδοχή, και αυτή που οι άλλοι θα ήθελαν να είναι το υποκείμενο των έργων μου. Το συνολικό θέμα της τέχνης μου είναι η Ενηλικίωση. Τα στάδια από τα οποία διερχόμαστε ώστε να βρούμε την θέση μας στον κόσμο, να σταθούμε στα πόδια και να αναγνωρίσουμε πέρα από κάθε αμφιβολία τον εαυτό μας. 

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Είδος: Ζωγραφική
Μέσο: Λάδι σε καμβά
Ύφος: Εξπρεσσιονισμός, έντονη χρήση χρώματος
Θέματα: Ανθρωποκεντρικά
Εργαστήριο: Λάρνακα, Κύπρος
Ενώσεις: –
Φάσμα Τιμών: €400-2500
Διεθνής Κλίμακα:
EMERGING | HIGH-POTENTIAL | MID-CAREER | ESTABLISHED

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΡΓΑ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης / Διεθνές Φεστιβάλ ΓκΛΑΤ Ταινιών, Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, επιμέλεια Καληάνθη Βογδοπούλου,Θεσσαλονίκη, 2017.

Myrό Gallery / Project Room, επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Θεσσαλονίκη, 2016.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Ομαδική έκθεση για ενίσχυση την αποκατάσταση κέντρου “Ίδρυμα Άγιος Γεώργιος – Χριστάκη Χασάπη”, Μουσείο Πιερίδη , Λάρνακα, Κύπρος, 2020.

Cheapart Athens 2019, Αθήνα, Ελλάδα, 2019.

“Wall of fame Cheapart”, Cheapart, Εξάρχεια, Αθήνα, Ελλάδα, 2019. Cheapart Athens 2018, Αθήνα, Ελλάδα, 2018.

“Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς”, IsNotgallery, Λευκωσία, Κύπρος, 2018.

Cheapart Cyprus, Λεμεσός, Κύπρος, 2018.

Έκθεση & φιλανθρωπική δημοπρασία υπέρ του οργανισμού «Φλόγα», Myro Αntiques House, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2017.

Cheapart Athens, Αθήνα, Ελλάδα, 2017.

“Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς”, IsNotgallery, Λευκωσία, Κύπρος, 2015.

PROJECTS

“A gathering of art”, Θέατρο Μελίνα Μερκούρη, Λευκωσία, Κύπρος, 2016.

“Περιβάλλον, Έρωτας, Άνθρωπος”, Γενικό Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» , Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2016.

“Πρόσωπα 1944-’49”, Αlma Contemporary Art Gallery, Κολωνάκι, Αθήνα, Ελλάδα, 2016.

“Έκπληξη VII (crisis edition)” , «ΓΗ Κ44», Γκάζι, Αθήνα, Ελλάδα.

“Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς”, IsNotgallery, Λευκωσία, Κύπρος, 2015.

.

ΕΡΓΑ

Timelapse video

Μικρό video στο οποίο η Στυλιάνα Κατσιάρη δείχνει πως συνθέτει έναν πίνακα. 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Τα έργα της Στυλιάνας Κατσιάρη είναι ανθρωποκεντρικά. Ακολουθεί τρεις διακριτές κατευθύνσεις: έργα “ορατότητας”, έργα που διερευνούν τη προσωπική οδύσσεια της αναζητησης ταυτότητας, συνεκτικών δεσμών και ετερότητας με τον κόσμο, και έργα διερευνητικά της εικαστικής αποτύπωσης της ανθρώπινης φιγούρας στον δημόσιο χώρο.

Στις δύο πρώτες κατευθύνσεις η αποτύπωση επικεντρώνεται στο σώμα, και εμφανίζεται αδιάφορη προς την ωραιοποίηση της κλασικής ζωγραφικης, ή την ανάδειξη της ατέλειας και της ασχήμιας που βλέπουμε συχνά σε σύγχρονους δημιουργούς ως αντιδραση στη πρώτη. Συχνά τα έργα της αμφισβητούν τις παραδοσιακές παραστάσεις γυμνών γυναικών, καθώς και τη σύγχρονη φιλτραρισμένη και τέλεια εικόνα του σώματος, που ενθαρρύνεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επικεντρώνεται στην ομορφιά κοινών ανθρώπων, όπως αυτή αναδεικνύεται από το βλέμμα, καθώς και από ρευστά στοιχεία της προσωπικότητας και στιγμών του συναισθήματος που κυριολεκτικά κατακερματίζουν τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών της. Οι ήρωες της είναι καθημερινοί άνθρωποι, δυνητικά “οι άνθρωποι μας”, που μέσα σε δεδομένα πλαίσια συνεκτικών δεσμών και προσωπικής οικειότητας θα αναγνωρίζαμε ως ιδιαίτερα όμορφους. Ενώ αντλεί από ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, κάθε πίνακας αποτυπώνει μια αίσθηση κίνησης και ρευστότητας. Αυτές οι ανήσυχες εικόνες δεν παρέχουν σταθερό σημείο, αλλά προτείνουν την αντίληψη της ταυτόχρονης πραγματικότητας.

Στη τρίτη κατεύθυνση συναντάμε δύο ξεχωριστές τεχνοτροπίες. Μία σειρά έργων διερευνά τον ρόλο της ανθρώπινης φιγούρας στον χώρο με την ακραία χρήση χρώματος. Μία άλλη, εστιάζει στους απόκληρους, ή στους ανθρώπους του καθημερινού μόχθου που κοιτάζουμε χωρίς να βλέπουμε, αντιμετωπίζοντας τους συχνά ως αντικείμενα του δημόσιου χώρου: ο άνθρωπος που κρατάει τα μπαλόνια, ενας ζητιάνος αμιλητος στη γωνιά ενός κτιρίου, ένας άστεγος που κοιμάται στο πεζοδρόμιο… Και σε αυτά τα έργα της χρησιμοποιεί ενδιαφέροντες, παστέλ χρωματικούς συνδυασμούς που δημιουργούν μια απαλή ατμόσφαιρα χωρίς σκληρότητα, που έρχεται σε καθολική αντίθεση με το έντονο θέμα και νόημα πίσω από αυτό.

Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής