Foti Kllogjeri (Φώτης Κλογέρης)

Ζωγράφος | Ελλάδα

O Foti Kllogjeri είναι ζωγράφος. Γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973, σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων, ενώ από το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.

Έχει δείξει την δουλειά του σε 7 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα, ενώ έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 70 εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Ο Foti Kllogjeri εκπροσωπεί την Ελλάδα (Country Leader) ως ζωγράφος στην IWS (International Watercolor Society), είναι ο Επικεφαλής της Αλβανικής Αποστολής Εικαστικών που συμμετέχουν στο Συμπόσιο του Fabriano σε ετήσια βάση από το 2017 και εξής, έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος του ΣΚΕΤΒΕ (Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος) τη περίοδο 2019 – 2022, και παράλληλα συμπράττει με την συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC – Art Revisited Collective από τον Μάιο του 2018.

ΔΗΛΩΣΗ

Σήμερα, η μοναξιά και αποξένωση, η ψυχολογία των ατόμων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, ο διάλογος μεταξύ αστικού και φυσικού τοπίου ζητούν έναν νέο τρόπο αποτύπωσης και φυσικά εγείρουν νέα θέματα ενδιαφέροντος. Στα έργα μου με απασχολεί η αποτύπωση της κίνησης, ως δυναμη της ζωής, η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του και το στίγμα που τελικά αφήνει σε αυτό.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Είδος: Ζωγραφική
Μέσο: Λάδι σε καμβά, υδατογραφία σε χαρτί
Ύφος: Εξπρεσσιονισμός με στοιχεία αφαίρεσης και νεο-ιμπρεσσιονισμού, έντονη χρήση χρώματος
Θέματα: Τοπιογραφία
Εργαστήριο: Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
Ενώσεις: IWS / ΕΕΤΕ / ΣΚΕΤΒΕ
Φάσμα Τιμών: €400-3000
Διεθνής Κλίμακα:
EMERGING | HIGH-POTENTIAL | MID-CAREER | ESTABLISHED

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΡΓΑ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η απόσταση ανάμεσά μας, επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Τεχνοχώρος, Αθήνα 2022

Αστική Εντροπία Τεχνοχώρος, επιμέλεια: Ηλέκτρα Δουμά, κείμενο τεκμηρίωσης: Πάρης Καπράλος, Αθήνα, 2020

Θαλασσογραφία & Αστικό Τοπίο, με την επιμέλεια της Myrό Gallery στο Hyatt Regency Thessaloniki, Θεσσαλονίκη, 2019

Μοδιάνο, Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ, επιμέλεια: Γιάννης Αργυριάδης, Θεσσαλονίκη 2019

Το χρώμα ως σκέψη, απόδραση, νοσταλγία”, Govedarou Art Gallery, Θεσσαλονίκη, 2018

Η άλλη πόλη”, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Myrό Gallery, Κεντρική Αίθουσα, Θεσσαλονίκη, 2016

Το Μετρό στην Θεσσαλονίκη”, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Myrό Gallery, Project Room, Θεσσαλονίκη, 2015

.

ΜΟΝΙΜΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ /ΕΡΓΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ

Σειρά Η παλιά Θεσσαλονίκη, Capsis Bristol Boutique Hotel, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2018

Σειρά Το μετρό στη Θεσσαλονίκη, Capsis Hotel Thessaloniki, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 2017

.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

1o βραβείο, Plein Air festival & exhibition, IWS India, Ινδίες 2023

1o βραβείο -κατηγορία ξένος καλλιτέχνης, 4th international competition & exhibition, IWS Indonesia, Ινδονησία 2022

2ο Βραβείο, International Festival of the Watercolor Miniature, MiniWatercolor, Κίεβο, Ουκρανία 2021

.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ

Hyatt Regency Thessaloniki, Σεπτέμβριος 2023 – , με την ευθύνη της Myrό Gallery, 2023-2024

Hyatt Regency Thessaloniki, Φεβρουάριος 2022, με την ευθύνη της Myrό Gallery, 2022

EDITO | Υδατογραφία, αυτή η άγνωστη…, Editorial του περιοδικού τέχνης Arts & Antiques CCR, Μάιος 2023

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ (επιλογή)

Μεταβάσεις & Περάσματα, ετήσια έκθεση μελών & φίλων της ARC – Art Revisited Collective, Luminous Eye Gallery, Αθήνα 2024

Διαγένεση, σύλληψη & επιμέλεια Βέρα Κατρανίδου, Chili Art Gallery, Αθήνα 2024

1922-2022 Έξοδος – Διέξοδος, Ετήσια Έκθεση ΕΕΤΕ, Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, Αθήνα 2023

Βήματα & Πορείες, ετήσια έκθεση της συλλογικότητας εικαστικών καλλιτεχνών ARC -Art Revisited Collective, Chili Art Gallery, Αθήνα 2023

Χρώμα σε νερό 8: Φθινοπωρινές Μεταμορφώσεις, σύλληψη & επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Luminous Eye Gallery, Αθήνα 2023

Εικαστική Ανθρωπολογία, σύλληψη & επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Chili Art Gallery, Αθήνα 2023

Το Ορατό και το Αόρατο, σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Luminous Eye, Αθήνα 2023

Terrain Vague, σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Luminous Eye, Αθήνα 2023

Ανθρωπος στις πόλεις, σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Chili Art Gallery, Αθήνα 2023

Νέα Κανονικότητα 2, Σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Chili Art Gallery, Αθήνα 2022

Χρώμα σε νερό 5 – Μυστική Πολιτεία, Σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Myrό Gallery, Θεσσαλονίκη 2022

Όλα αυτά που μας ενώνουν, σύλληψη & επιμέλεια Πάρης Καπράλος, συνδιοργάνωση Foti Kllogjeri/IWS Greece & Besnik Xhemaili/IWS kosovo, Chili Art Gallery, Αθήνα 2022

Διασταυρώσεις, Σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Τεκμηρίωση Μαρία Γενιτσαρίου, Myrό Gallery, Θεσσαλονίκη 2022

10 χρόνια Διεθνής Ένωση Υδατογραφίας, διοργάνωση Πάρης Καπράλος & Foti Kllogjeri, επιμέλεια Κώστας Παρχαρίδης/Chalkos Gallery, Chalkos Blé Vin, Θεσσαλονίκη 2022

5η Art Thessaloniki International Art Fair, Συμμετοχή με την Chili Art Gallery, Επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, HELEXPO, Θεσσαλονίκη, 2021

Πριν τελειώσουν οι Αλκυονίδες μέρες”, Σύλληψη και επιμέλεια Πάρης Καπράλος, διοργάνωση ARTgrID, Chili Art Gallery, Αθήνα 2021

Εντός εαυτού, ARC -Art Revisited Collective website / Τμήμα ψηφιακών εκθέσεων, Σύλληψη & επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Ψηφιακή έκθεση 2021

Αστικό Τοπίο. Ο χώρος όπου κινείται και δραστηριοποιείται ο σύγχρονος άνθρωπος», Αριστοτέλειο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Θεσσαλονίκης, διοργάνωση MOMUS & Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, Θεσσαλονίκη 2020

Χρώμα σε νερό IV -H Απήδαλος Ναύς, The Attic Gallery, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος & Sasha Chaitow, Κέρκυρα, 2020

Νέα Σύμβολα, έκθεση της πρωτοβουλίας διερεύνησης του συμβολισμού στην σύγχρονη τέχνη, με την διοργάνωση της ARC -Art Revisited , Chili Art Gallery, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος & Ιάσων Καιροφύλας, Αθήνα, 2020

Χρώμα σε νερό ΙΙΙ -Θάλασσα & Πόλη, Chili Art Gallery, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Αθήνα, 2020

Η Τέχνη στην Βαβέλ, επιμέλεια: Καληάνθη Βογδοπούλου, διοργανωτής ARC -Art Revisited Collective, Chalkos Gallery, Θεσσαλονίκη, 2019

Καλειδοσκόπιο, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Sasha Chaitow, The Attic Gallery, Κέρκυρα, 2019

Τόποι χωρίς Αισθήματα, έκθεση βασισμένη στο ομότιτλο ποίημα του Γιώργου Αλισάνογλου, επιμέλεια Πάρης Καπράλος, Chili Art Gallery, Αθήνα, Μάρτιος 2019

Ανθρωπος, σύμβολο και μύθος”, έκθεση μελών της ARC και φίλων, επιμέλεια Πάρης Καπράλος, My Art Box, Αθήνα, Φεβρουάριος 2019

Σύγχρονοι Αλβανοί Εικαστικοί Δημιουργοί, Εθνικό Μουσείο Αλβανίας, Τίρανα, Αλβανία, 2017

ΣΚΕΤΒΕ (Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος), Θεσσαλονίκη, 2016

Σύγχρονοι Αλβανοί Εικαστικοί Δημιουργοί, Εθνικό Μουσείο Αλβανίας, Τίρανα, Αλβανία, 2016.

PROJECTS

Artescape, πανόραμα σύγχρονων Αλβανών εικαστικών καλλιτεχνών, διοργάνωση & επιμέλεια Fotis Kllogjeri, στο πλαίσιο του 1oυ Arts & Crafts Festival -Capsis, Θεσσαλονίκη, Δεκέμβριος 2018

Ου-Τόπος / Πάντων Χρημάτων Μέτρον Άνθρωπος”, έκθεση εικαστικού project της συλλογικότητας ARC, σύλληψη & επιμέλεια Πάρης Καπράλος, 3rd Art Thessaloniki International Fair, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, Νοέμβριος 2018

Albes Fusha, Edmond Gjikopulli, Fotis Kllogjeri -3 solos, Myrό Gallery, Θεσσαλονίκη, 2017

Meet the Artist 5 –Springtime, επιμέλεια: Πάρης Καπράλος, Myrό Gallery, Θεσσαλονίκη, 2015

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

Art Athina 2023, Booth R23 -Τεχνοχώρος art gallery, Ζάππειο Μέγαρο, Αθήνα 2023

Silk Road international festival China, διοργάνωση Υπουργείο Πολιτισμού και Πανεπιστήμιο Αρχιτεκτονικής της πόλης X’ian, Κίνα 2023

London Art Biennale 2023, Λονδίνο, Μ.Βρετανία 2023

Φεστιβάλ IWS India PLein Air, Νέο Δελχί, Ινδία, 2023

IWS Varna international watercolor Triennale, Βουλγαρία 2022

4ος Διεθνής Διαγωνισμός και έκθεση της IWS Indonesia, Εθνική Πινακοθήκη Ινδονησίας, Τζακάρτα, 2022

7ο Διεθνές Φεστιβάλ Υδατογραφίας της Lushan, Κίνα, 2022

IWS Varna international watercolor Triennale, Βουλγαρία, 2019

Fabriano In Acquarello, Fabriano, Ιταλία, 2019

Taipei International symposium “Rome Holiday inWATERCOLOUR“, Taiwan, 2019

H International Watercolor Society στην Ελλάδα, Πρώτη παρουσίαση του Ελληνικού τμήματος της διεθνούς ένωσης υδατογραφίας, 3η Art Thessaloniki International Fair, 2018

Fabriano In Acquarello, Fabriano, Ιταλία, 2018

IWS 1st International Watercolor Biennale of Malaysia, Kuala Lumpur, 2018

International Watercolor Festival 2018, Ranchi, Ινδία, 2018

Fabriano In Acquarello, Fabriano, Ιταλία, 2017

Mediteraneo Ιnternational Watercolor, Ρώμη, Ιταλία, 2017

Watercolor Biennale Ινδονησίας, 2017

2017: Watercolor Biennale, Σλοβακία, 2017

Watercolor International 2, Θεσσαλονίκη, 2017

Εθνικό Μουσείο Αλβανίας, Τίρανα, Αλβανία, 2017

Εθνικό Μουσείο Αλβανίας, Τίρανα, Αλβανία, 2016.

ΕΡΓΑ

ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Επίγονος μιας πλούσια παράδοσης Ελληνικής Αστικής τοπιογραφίας ο Foti Kllogjeri διακρίνεται για την αποτύπωση της κίνησης, την έκρηξη χρώματος, την συνθετική δεινότητα και μια αφαιρετική προσέγγιση στις πανοραμικές απόψεις δρόμων και κτιρίων, στον θόρυβο και την κίνηση της πόλης και στην μη ευθεία απεικόνιση ανθρώπου, αλλά περισσότερο του κινητικού αποτυπώματος του, και της αίσθησης του θορύβου της πόλης. Ο ζωγράφος απαντά με τον δικό του τρόπο αποδίδοντας μία σύγχρονη και αξιοπρόσεκτη άποψη. H κίνηση αποτυπώνεται στον καμβά, συχνά κενή συναισθήματος ή με έναν συγκαλυμμένο λυρισμό που αποκαλύπτει τις αντιφάσεις και τα αντικρουόμενα συναισθήματα έλξης-απώθησης που βιώνει ο άνθρωπος στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Είναι η ίδια η πόλη που ενδιαφέρει τον καλλιτέχνη, όπως “γράφει”στο ανθρώπινο συνειδητό και εγγράφεται στο συλλογικό ασυνείδητο. Το στοιχείο που καθιστά μοναδική την προσέγγιση του ζωγράφου είναι μια λεπτή ισορροπία μεταξύ της χειρονομιακής ζωγραφικής και της σχέσης με το χρώμα του κολορίστα που είναι ο ζωγράφος. Μια νεο-ιμπρεσσιονιστική διάθεση αναδύεται από τα έργα του, καθώς το σημείο εστίασης της προσοχής του δεν εδράζεται σε αυτό που βλέπει το μάτι αλλά στην γενική εντύπωση που αντιλαμβάνεται το μυαλό σε πρώτη ανάγνωση. Τα έργα του περιέχουν θόρυβο, και το συνολικό αποτέλεσμα κινήσεων αντίρροπων, αμφίρροπων και χαοτικών, όπως πραγματικά συμβαίνει στις πόλεις μας, στο πλήθος των ανθρώπων που διακινούνται, διαβιούν ή απλά περνούν, εκτελώντας κάθε στιγμή συναντήσεις και μίξεις του ιδιωτικού με τον δημόσιο χώρο. Σε τεχνικό επίπεδο, αν και στην ελαιογραφία σε μεγάλο βαθμό έχει ανταλλάξει τα πινέλα με την σπάτουλα, ο Κλογέρης δεν επαφίεται στην υπερβολική χρήση πάστας, αλλά περισσότερο στην αποτύπωση πολλαπλών επιμέρους στοιχείων με αφαιρετικό τρόπο. Στην κυριολεξία ο θεατής υποθέτει μια λεπτομέρεια που δεν υπάρχει ή διατυπώνεται εντελώς αφαιρετικά, καθώς, εξαιτίας της άρτιας αποτύπωσης της κίνησης, το μυαλό προσθέτει στην αντίληψη του κάδρου στοιχεία που δεν βρίσκονται εκεί. Στην υδατογραφία, αξιοσημείωτη για τα σύγχρονα Ελληνικά δεδομένα είναι η έρευνα του καλλιτέχνη σε πολλά διαφορετικά χαρτιά και τεχνικές, όπως και στην χρήση υδατοδιαλυτών χρωμάτων και την ανάμιξη τους με μεθόδους λιγότερο συνηθισμένες στην Ελληνική σκηνή της τέχνης. Μορφοπλαστικά τα έργα υδατογραφίας του καλλιτέχνη εμφανίζονται πιο αφηρημένα, ενώ το δίπολο αστικού – φυσικού τοπίου αξιοποιείται σε ορισμένους πίνακες του μάλλον για να τονίσει την επέκταση του αστικού τοπίου ή την εγγραφή του στο φυσικό. –Πάρης Καπράλος, Εικαστικός Επιμελητής.