Τρεις εικαστικές ματιές στη Νέα Κανονικότητα: Βραβεία κοινού

Τρεις εικαστικές ματιές στη Νέα Κανονικότητα: Βραβεία κοινού

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021 -Στο πλαίσιο της διαδικτυακής έκδοσης της έκθεσης NEA KANONIKOTHTA που διοργάνωσε η online πλατφόρμα ανάδειξης ποιοτικής σύγχρονης τέχνης ARTgrID με την επιμέλεια του Εικαστικού Επιμελητή κ. Πάρη Καπράλου στην αθηναϊκή αίθουσα τέχνης Chili Art Gallery, διενεργήθηκε έρευνα γνώμης του κοινού με ανοικτή online ψηφοφορία, με το ερώτημα του πλέον ενδιαφέροντος, πρωτότυπου, σχετικού με το θέμα της έκθεσης έργου κατά τη γνώμη του κοινού.

Τηρώντας τη δέσμευση της, η online πλατφόρμα ανάδειξης ποιοτικής σύγχρονης τέχνης, επιβραβεύει τους τρεις καλλιτέχνες των οποίων τα έργα βρέθηκαν πρώτα σύμφωνα στις προτιμήσεις των συμμετεχόντων στην ανοικτή ψηφοφορία. Πρόκειται για τους εικαστικούς καλλιτέχνες Χρήστο Σπηλιώτη (2 έργα, 672 ψήφοι συνολικά), Αγγελική Παπακωνσταντίνου (2 έργα, 404 ψήφοι συνολικά), Σοφία Πεχλιβανίδου (2 έργα, 232 ψήφοι συνολικά). Και στους τρεις καλλιτέχνες η ARTgrID θα προσφέρει τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα πλήρες προφίλ προβολής των ιδίων και των έργων τους διεθνών προδιαγραφών που αντικαθιστά την ανάγκη δημιουργίας ιστοσελίδας, με πολλές διαχειριζόμενες υπηρεσίες προβολής και πωλήσεων σε διεθνές κοινό, δηλαδή πακέτα φιλοξενίας αξίας €1000 συνολικά. Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Αναλυτικά, συνολικά καταχωρήθηκαν στο σύστημα έρευνας γνώμης του κοινού της ARTgrID 3010 ψήφοι από τις 4 Νοεμβρίου έως και τις 10 Δεκεμβρίου που διήρκησε η online έρευνα γνώμης. Εξ αυτών, τα πρώτα 10 έργα -που έχουν φιλοτεχνήσει πέντε καλλιτέχνες- συγκεντρωσαν 1658 ψήφους.

Κατά σειρά προτίμησης του κοινού (ξεκινώντας απο τον πρώτο σε ψήφους) πρόκειται για τους συμμετέχοντες στην έκθεση εικαστικούς καλλιτέχνες Χρήστο Σπηλιώτη, Αγγελική Παπακωνσταντίνου, Σοφία Πεχλιβανίδου, Χρυσούλα Παπαδάκη, Ηλία Νικολαράκη. Τα πλήρη αποτελέσματα της ψηφοφορίας για όλους τους καλλιτέχνες της έκθεσης βλέπετε ΕΔΩ

Τα βραβευμένα έργα
Ισοψήφισαν τα δύο έργα του ζωγράφου Χρήστου Σπηλιώτη. Πρόκειται για τους πίνακες “Παράθυρο προς την Ελευθερία” και “Internamiento” (και οι δύο ακρυλικό, μελάνι και κάρβουνο σε καμβα, 120Χ80 εκατοστά οι διαστασεις καθενός έργου τα οποία φιλοτεχνήθηκαν το 2021). Το έργο της Αγγελικής Παπακωνσταντίνου με τίτλο “Sacrifice the silence” (Υδατογραφία σε χαρτί, διάστασης 70Χ50 εκατοστά, 2021) συγκέντρωσε 232 ψηφους ενώ το έργο της “Χειμωνιάτικη Λιακάδα” (Υδατογραφία σε χαρτί, διάστασης 50Χ50 εκατοστά, 2021) 175. Η γλυπτική κατασκευή της Σοφίας Πεχλιβανίδου, “Εύθραυστο όλον” (επιχρωματισμένο ξύλο και plexiglass, 150Χ40Χ40 εκατοστά, 2021) συγκέντρωσε 153 ψήφους προτίμησης του κοινού, ενώ το έργο της “Όψεις παιδικότητας” (λευκός πηλός, κεραμικό, 40Χ35Χ35 εκατοστά, 2020) 133.

Οι συνθήκες δοκιμάζουν και πολλές φορές υπερβαίνουν τα όρια.Οι ακραίοι καιροί ενθαρρύνουν ακραίες συμπεριφορές. Πόσο αποκομμένοι μπορούμε να παραμείνουμε, από όλα αυτά; Με δεδομένο ότι ο άνθρωπος και η φύση αποτελούν ένα σύνολο ενιαίο, κρατώ ως κεντρικό άξονα τη σχέση και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το περιβάλλον του και τοποθετώ, συσχετίζω και επεξεργάζομαι τα νέα γεγονότα μέσα από την αισθητική προσέγγιση του φυσικού τοπίου.Στη «Νέα Κανονικότητα», συμμετέχω με δύο έργα μου: «Sacrifice the silence». Η σιωπή, ως αναμονή που παραχωρεί έδαφος για διορθώσεις, υπολογισμούς επαναπροσεγγίσεις. Η σιωπή χωρίς σημεία στίξεως. «Χειμωνιάτικη λιακάδα». Γιατί όσο το απρόβλεπτο θα παγιώνεται ως νέα κανονικότητα και όσο οι αυτονόητες σταθερές θα καταρρέουν, οι άνθρωποι θα εγκλωβίζονται σε έναν χειμώνα που αναζητά τη λιακάδα του”, επισημαίνει σε καλλιτεχνική δήλωση που συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο της έκθεσης η κα. Αγγελική Παπακωνσταντίνου.

Οι «Όψεις παιδικότητας» εκφράζουν τον τρόπο με τον οποίο ένα παιδί βιώνει τη νέα κανονικότητα που του επιβάλλεται διαχρονικά, για οτιδήποτε διαταράσσει την ομαλή καθημερινότητά του. Ένα αρκουδάκι γίνεται ο πομπός του μηνύματος, της ανάγκης για σταθερότητα και ασφάλεια παρουσιάζοντας τις δύο όψεις της παιδικής ηλικίας: της ασφαλούς και φροντισμένης και εκείνης που υφίσταται ταλαιπωρία, απώλεια, πόνο.Το «εύθραστο όλον» αποτελεί ένα έργο αναπαράστασης του εαυτού, των εύθραυστων και διαφορετικών κομματιών του καθενός που μέσα στην νέα κανονικότητα καλούμαστε να διαχειριστούμε, αγαπώντας, απορρίπτοντας, αλλάζοντας, κάνοντας ο καθένας τη δική του ενδοσκόπηση και αναζητώντας τη μορφή της ολοκλήρωσης και της πληρότητας σε έναν κόσμο συνεχώς μεταβαλλόμενο”, σχολιάζει για τα έργα της σε καλλιτεχνική δήλωση που συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο της έκθεσης η κα. Σοφία Πεχλιβανίδου.

Σχετικά με τη ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ
Η έκθεση Νέα Κανονικότητα διοργανώθηκε σε φυσική μορφή στην Αθήνα το Νοέμβριο 2021 και συμπεριέλαβε έργα ζωγραφικής, σχεδίου, χαρακτικής, φωτογραφίας, κολλάζ, ελαφριές κατασκευές, καθώς επίσης επιδαπέδια & επιτραπέζια γλυπτά καλλιτεχνών που απάντησαν με τα έργα τους στο εννοιολογικό πλαίσιο που τέθηκε: “Οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης, παράλληλα με την πανδημία, και τις υποχωρήσεις έναντι των κεκτημένων μας ως κοινωνία, επιδρούν ευθέως στον ψυχισμό μας. Οι συνθήκες δοκιμάζουν προσωπικά ηθικά όρια και κοινωνικές αντοχές. Τα έργα που δημιουργήθηκαν μέσα στη ΝΕΑ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ, με την ελεύθερη έμπνευση των καλλιτεχνών δεν αναμένεται να προτείνουν λύσεις, αλλά να θέτουν καίρια ερωτήματα θυμίζοντάς μας να παραμένουμε άνθρωποι μες στη τρικυμία“. Στην έκθεση συμμετείχαν οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Παναγιώτης Ρενιέρης, Χρυσούλα Παπαδάκη, Τίνα Κόντογλη, Ορέστης Χάρος, Νανά Παπαδοπούλου, Γιώργος Χρονόπουλος, Πέτρος Φιλίππου, Φρόσω Παπαδημητρίου, Χρήστος Σπηλιώτης, Σοφία Κορκοριάδου, Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, Μαρία Σταμάτη, Ηλίας Νικολαράκης, Τζώρτζια Τουλιάτου, Gabriel Grama, Μαρία Ντάρλα, Σοφία Πεχλιβανίδου, Ιωάννα Ρέβη, Αγγελικη Παπακωνσταντίνου, Αναστασία Ντόντη.

Σχετικά με τον Επιμελητή
Ο Πάρης Καπράλος είναι Εικαστικός Επιμελητής, Ιδρυτής & Συντονιστής της ARC -Art Revisited Collective, και συνεκδότης του Arts & Antiques CCR. Γεννήθηκε το 1975 και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Οικονομικά (ΟΠΑ, Αθήνα) και Εφαρμοσμένες Τέχνες (Staffordshire, Αγγλία). Εργάστηκε ως δημοσιογράφος με εξειδίκευση σε θέματα Τεχνολογίας σε οικονομικές εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά πρακτορεία ειδήσεων (1999-2006), ως Οργανωτικός Υπεύθυνος σε επιχειρηματικά συνέδρια του κλάδου της Τεχνολογίας (Infocom, Greek ICT Forum, 2004-2011), και άλλαξε επαγγελματική πορεία στρεφόμενος στον χώρο της Τέχνης το 2011. Συνεργάστηκε με τον όμιλο Myrό (Myrό Gallery, Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, 2011-2017). Από το 2018 και εξής εργάζεται ως ανεξάρτητος Διοργανωτής και Επιμελητής εικαστικών εκθέσεων & εκδηλώσεων. Συνεκδίδει το ηλεκτρονικό περιοδικό τεχνών Arts & Antiques CCR (που ίδρυσε μαζί με τον επιχειρηματία Σταύρο Μυρωνίδη το 2012), ίδρυσε την συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC -Art Revisited Collective (2018), ενώ από το 2019 είναι εκπρόσωπος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας IWS (International Watercolor Society). Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει περισσότερες από 150 εκθέσεις, εικαστικές δράσεις, projects εντός και εκτός Ελλάδας.

Σχετικά με την ARTgrID
Η ARTgrID είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα προσφοράς εξειδικευμένων υπηρεσιών για τον κλάδο των εικαστικών τεχνών. Η online πλατφόρμα ανάδειξης ποιοτικής σύγχρονης τέχνης συνεργάζεται με χώρους Τέχνης μετατρέποντας τις εκθέσεις τους σε διαδικτυακές, με επιμελητές/διοργανωτές ως πλατφόρμα φιλοξενίας των projects τους, και με μεμονωμένους εικαστικούς καλλιτέχνες για τη διοργάνωση ψηφιακών, ή και φυσικών εκθέσεων τους σε συνεργασία με επιλεγμένους χώρους τέχνης. Παράλληλα αναπτύσσει μία κοινότητα επιλεγμένων εικαστικών καλλιτεχνών που προτείνει στο φιλότεχνο κοινό και τους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής, μόχλευσης και εκκαθάρισης πωλήσεων. Η εταιρεία διαθέτει δίκτυο συνεργατών υψηλής εξειδίκευσης σε καλλιτεχνικά, νομικά, επενδυτικά θέματα και σε ζητήματα προβολής & επικοινωνίας. Επιπλέον αναπτύσσει μέσω εξειδικευμένων συνεργατών περιεχόμενο και συμβουλευτικές υπηρεσίες που απευθύνονται σε αρχιτέκτονες, διακοσμητές και επαγγελματίες των κλάδων φιλοξενίας, εστίασης, και διοργανωτές εκδηλώσεων υψηλής αισθητικής.